zaterdag 30 april 2011

bakfiets, Pasen & Koninginnedag

Zoals jullie hier op de foto kunnen zien, heb ik de door mij felbegeerde bakfiets inmiddels. In mijn vorige blogje had ik het over de City,maar ik heb de Big. Ik ben een nogal onhandig typje en deze bakfiets heeft drie wielen, dus ik kan lekker niet omvallen. Tijdens de proefrit zag het er lachwekkend uit en mijn moeder lag dubbel.Maar inmiddels trap ik overal naartoe. De fiets heb ik van mijn moeder gekregen en ik ben me ervan bewust dat ik wel een heel groot cadeau gekregen heb. Maar wat ben ik er blij mee! Heerlijk de kindjes erin en picknickspullen of buggy en gaan! Met dit weer ben ik continu op pad van speeltuintje naar speeltuintje en er zaten al vele leuke bij. Prinses had nieuwe slippertjes nodig en ben gewoon met de fiets naar het centrum gegaan. Daar de buggy voor Zonnetje eruit gehaald, slippertjes (ik zweer bij die Teva sandaaltjes vorig jaar had ze aardbeien dit jaar kikkers)gekocht en op weg voor een picknick. De eerste paasdag hebben we ook een lekkere fietstocht van 2,5 uur gemaakt. Lekker langs de weilanden van het naburige dorp om koeien,schapen,paarden,geiten en kangoeroes te kijken en lekker een ijsje gegeten. Vandaag ook nog even naar het scoutingveld gefietst met een zelfgemaakt vlaggetje aan de fiets. Ze organiseren daar op Koninginnedag altijd leuke spelletjes. Prinses sprong er lustig op los in het luchtkussen (tot ze met een jongetje botste),trok touwtje alsof ze zelfs het kraampje omver wilde trekken en grabbelde een tijdje tot ze dan echt een "cadeautje"gevonden had. Maar het aller leukste  vond ze de zeepglijbaan de kleine waaghals! Morgen fietsen we nog even naar de kermis, want ik heb beloofd dat ze een rondje in de draaimolen mag. Vandaag vond ik het te druk (er werd geschat 100.000 bezoekers in mijn stad), maar morgen is het vast rustiger.

Ik heb het met de leerlingen over die tekst gehad, maar het leeft niet echt. Een enkeling vond het een goed idee, maar het meest gehoorde is toch wel dat het toch goed voor de economie is als we veel uitgeven? Ik heb ze nog over het afvalprobleem verteld en een foto laten zien van de Stille Oceaan met de de bergen plastic. Ik hoorde iemand zelfs roepen dan verbranden ze dat plastic toch! Hopelijk worden ze als ze ouder zijn wat bewuster.

Het kan zijn dat ik wat typfouten heb, want ik ben ondertussen op youtube naar Glennis Grace aan het luisteren. Wat is dit een tot nu toe ondergewaardeerde topzangeres. Ik hoop echt dat ze door het programma De beste zangers van Nederland de hits en roem gaat krijgen dat ze verdient.

6 opmerkingen:

  1. Ik ben in blije afwachting van mijn bakfiets...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed je bakfiets, geniet maar van je fijne cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem prachtig! Het is dat mijn kinderen ondertussen zelf kunnen fietsen, anders zou ik hem zo willen hebben. Echt een fantastisch cadeau van je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk die bakfiets, geniet!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben ik jaloers op die prachtige bakfiets!! Wat een geklungel was het vroeger met een kind voorop, kind achterop en dan een buggy aan de fiets hangen zodat je ook in de stad nog prettig kon winkelen... Heel veel plezier van dit prachtige cadeau!

    Groetjes
    Anly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heten jouw kinderen echt Prinses en Zonnetje of zijn dat aliassen?

    BeantwoordenVerwijderen