maandag 11 april 2011

Leerlingen worden bewust gemaakt & boodschappen

Afgelopen twee weken was het toets- en excursieweek op mijn werk en dat betekent een berg nakijkwerk. Toen ik de 2 mavotoets aan het nakijken was viel de leestekst mij erg op. De tekst ging over consuminderen dat het belangrijk is om bewust over je koopgedrag na te denken. Deze week ga ik de toets na bespreken en ik denk dat ik eens de mening van de leerlingen over de inhoud van de tekst ga vragen. Wat vinden zij van ons koopgedrag? Ik zal nog eens bloggen wat zij vonden :). De excursie naar Keulen was gezellig. Er zat een foto wandeling bij, maar na een paar foto's was ik de weg al kwijt. Gelukkig deden de leerlingen het een stuk beter. Ik heb mijzelf nog twee Duitse dvd's cadeau gedaan, een singel en cd van P!nk voor mijn verzameling en ik heb leuke paasversieringen voor onze paastak gekocht. In Duitsland valt me op dat er toch meer aandacht aan besteed wordt.

In mijn vorige blogje had ik het over boodschappengeld en biologisch eten. Afgelopen week heb ik voor het eerst boodschappen voor mij en de kindjes alleen gedaan en het valt me reuze mee. Zonnetje en Prinses eten nog niet zoveel dus ik kook voor twee dagen. Dan vallen de kosten best mee en is biologisch nog goed te doen. Het scheelt dat wij vegetarisch eten en het stuk kaas dat ik per week koop wat dat betreft het duurst is. Een vegetarische burger eet ik maar één keer in de week anders komen ze me de neus uit!

Het fruithapje voor Zonnetje maakte ik met een liga, maar dat vond ik eigenlijk maar niks. Ik gebruik liever zo min mogelijk van die spullen en heb het eens met een biologische volkoren beschuitje gedaan en dat werkte ook prima. Misschien een tip voor andere jonge moeders om uit te proberen.

Sinds zaterdag ben ik bezig om Prinses zindelijk te krijgen en het gaat goed!Ze heeft heel erg last van luieruitslag en zelfs de zalf van de dokter helpt er niet tegen. Eerst wilde ik tot de zomer wachten, maar ik kon het niet meer aanzien. Eerst was het 20 stickers plakken en dan een klein cadeautje en dat leverde vorige week de door haar begeerde trommel op van de H.ema (5,-). Het duurde best lang 20 tickers en daarom besloot ik nu voor 15 stickers te gaan,maar nu gaat het vlot. Vrijdag met de nieuwe stickerlijst begonnen en ze hoeft er nog maar 5! Bij de K.ruidvat heb ik een memospelletje van het Zandkasteel gekocht en dan krijgt ze die. Ik zie nu al echt verbetering wat haar uitslag betreft.

Gisteren een gesprek met mijn moeder gehad. Ze vond dat ik mijzelf te veel wegcijferde. Gesprekken gaan bijna alleen maar over de kinderen en als ik mensen kaartjes stuur komen ze altijd van de kinderen en nooit meer van mijzelf. Ze heeft wel wat gelijk en ondanks dat ik eerst dacht dat ik het liefst een fulltime mama zou willen zijn is het toch wel goed dat ik weer werk. Weer met andere dingen bezig zijn en laten zien dat ik meer kan dan alleen mama zijn. Op zondag ga ik weg zodat de papa met de kinderen kan zijn aangezien waar hij nu woont geen geschikte plek voor de kinderen is. Mijn moeder was zo lief mij haar huissleutel te geven. Dondag ga ik trouwens een proefritje op een bakfiets maken. Het is de Babboe City en heeft voor twee wielen i.p.v. één. Best handig voor een onhandig typje als ik ben.

Met dit weer spelen de dames lekker veel buiten. Hier een kiekje. Zonnetje zat voor de eerste keer op de schommel. Ik had haar petje even niet voorhanden dus het werd even een mutsje uit Zuid-Amerika om haar bolletje tegen de zon te beschermen.

6 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke blog om te lezen.......

    ik ben heel benieuwd naar de reacties van je leerlingen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ook erg nieuwsgierig wat jouw leerlingen ervan vinden. Meestal wordt er meer over nagedacht dan je zelf vermoedt.
    Fijn dat het toch goed uitpakt met de boodschappen, een beetje slim inplannen doet wonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed onderwerp voor pubers in mavo2. Ik ben benieuwd wat ze er over zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. idd een goed onderwerp voor jongeren.Ik zie het bij een van onze kids ook wel. Dit is lekker en als je dan aangeeft dat een andder merk goedkoper is of dat je er 2 voor dezelfde prijs hebt. O,daar had ik niet opgelet. Als ze er niet voor voelen laten we ze het gewoon proberen qua smaak ed.
    Voor luieruitslag,moet je eens wat yoghurt of wat kwark opsmeren voor een dag of wat. Gaat echt over. Onze kleine meid had het ook en div. zalfjes met en zonder antibiotica. Deed er wat yoghurt opsmeren en de volgende dag zag je al resultaat.
    Succes!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schrijf je dan even over je testrit met de babboe? Die willen wij binnenkort ook gaan doen, liefst zo snel mogelijk want met de tweeling kan ik anders niet fietsen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook benieuwd hoe je leerlingen reageren. En wat een geweldige shirtjes hebben je meisjes aan!

    Ik kan me voorstellen dat je het pittig vindt om werk en thuis te combineren. Je moet echt opnieuw je draai vinden en daar gaan meestal wel een paar maanden overheen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen