donderdag 31 maart 2011

Een bloemetje

Gisteren kreeg ik een bloemetje van mijn werk voor mijn extra inzet. Dat was nog eens een leuke verrassing! Ik ben nog steeds erg zoekende naar een balans vinden tussen werk, gezin en huishouden. Dus tips zijn erg welkom! Op dit moment ben ik eigenlijk alleen maar moe en non stop bezig. De dames zijn altijd vroeg wakker het maakt niet uit welke dag het is. Voor mijn werk moet ik lessen voorbereiden en veel nakijken, zal eens een foto maken van de totale opbrengst van een toetsweek. Het huis enigszins bijhouden: er lijkt geen begin te zijn en geen eind aan te komen. Ik vind het nu maar het belangrijkste dat we eten en schone kleren aan hebben de tijd die overblijft is schoonmaaktijd. Delen is geen optie, want goed genoeg papa gaat verhuizen, maar echt andere tips zijn meer dan welkom!

Vorige week wilde ik een leuke foto maken van Zonnetje en ons net geboren buurjongetje en toen liet ik helaas mijn fototoestel vallen. Het fototoestel had ik pas 4 maanden en valschade is helaas geen garantie. Ik ben naar een fotowinkel geweest en de verkoper zou kijken wat hij er zelf aan kon doen. Vandaag ben ik terug gegaan en helaas hij moet opgestuurd worden. Dit gaat me een hoop duiten kosten, maar weer een nieuw toestel is geen optie. Het wordt dus een dure foto van de buurkinderen!

Morgen ga ik mee met 3 havo op excursie naar Keulen. Ik heb er wel zin in. Het wordt een hele lange dag, maar wel met gezellige collega's. Berlijn is mijn lieverlingsstad in Duitsland, maar Keulen vind ik ook geen straf :).

Verder zit ik nog met een dillema. Ik heb minder te besteden door mijn privé omstandigheden en biologische levensmiddelen zijn duurder. Wat dat betreft  over op gewoon, maar ik wil mijn kindjes ook gezond te eten geven. Wat dat betreft ben ik ook op zoek naar de middenweg.

9 opmerkingen:

  1. Wat lief zeg van je collegae! Die kleine gebaren kunnen je zo blij maken....1 collega gaf weleens een doosje chocolaatjes weg aan iedereen met kerst. Lief <3

    Ben hier ook nog op zoek naar de middenweg wat betreft bio voer. Bij de Appie zijn de biologische pasta, rijst, enz. vrij goedkoop. Die haal ik daar. Groenten en fruit wil ik ook eigenlijk wel bio, want dat is toch eigenlijk wel de basis van je voeding. Verder drinken we hier veel soja -en rijstmelk. Niet perse bio.
    Heb je weleens een weekmenu gemaakt? Met vooral simpele gerechten kost het bio eten niet zo heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lief een bloemtje..........

    neem de basisdingen bio....... melk, aardappels, fruit, groenten...... even minder vlees , bijv maar een of twee keer in de week, scheelt een hoop in je budget, beleg halveren, sla plant in je tuin, groeit vanzelf.......hoef je niets aan te doen als die in een ruime bak staat.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie gaan uit elkaar? Heel veel sterkte de komende tijd.

    Ik zou zeggen: kies voor niet teveel pakjes en zakjes, dan ben je al gezond bezig.

    Verder kies ik bij geldgebrek altijd voor dierlijke producten bio en de rest niet.

    Groetjes Noa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend lief van je werk om een bloemetje te geven.
    Stel niet te hoge eisen aan je zelf. Niet alleen een goed genoeg mama zijn maar ook een goed genoeg poetser en kok. Je kunt niet alles tegelijk en perfect doen.
    Wat de voeding betreft: wanneer we wat minder te besteden hebben, let ik vooral op de bio-aanbiedingen en de rest dan maar even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk, een bloemetje! Daar krijg je toch even een energieboost van.
    Misschies is er bij jou in de buurt wel wat vers van bij de boer te vinden? Dat is bij ons pakken goedkoper dan de supermarkt. Oké, niet altijd bio, maar wel heel erg eco.
    Denk ook maar wat aan jezelf en volg gewoon je eigen gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterkte de komende tijd, want ik lees toch wat narigheid tussen de regels door. Ik vind het ook altijd een beetje wikken en wegen met het wel en niet bio. Ik kijk dan maar met een (wat ik denk) gezond verstand naar het produkt. Kunnen ze hier echt veel aan verknallen denk ik dan. Kan dat naar mijn idee niet dan koop ik niet het bio merk. Want ook het woordje bio is door de marketing wereld wel ontdekt en wordt vaak overbodig duur betaald. Laat je niet gek maken dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schrijft dat je minder te besteden hebt, anders zou ik zeggen: kun je niet een werkster inhuren om het huishoudelijk werk te doen? Dat geeft je misschien wat lucht?

    Anders sterkte met alle drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Lidl heeft ook biologische groenten en fruit, dus misschien kun je daar eens kijken. En verder.. een paar potten met planten in de tuin is ook leuk voor de kinderen. Heb hier twee tomatenplanten, vier aardbeienplanten en een pot peterselie. Kinderen vinden het geweldig om ervoor te zorgen. Had vorig jaar dertig tomaten van een plant.
    Sterkte de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam toevallig op je blog en las je vraag over biologisch betaalbaar eten. Wat voor mij erg goed werkt is een groentenabonnement. Ik betaal 6,75 en heb dan genoeg groenten voor 4-5 dagen (1 persoon). Heb je in elk geval een goede bio-basis.

    BeantwoordenVerwijderen