woensdag 23 maart 2011

Geen speeltuin- of kinderboerderij abbonement nodig.

 Afgelopen jaar hadden we een jaarabbonement van de kinderboerderij/speeltuin hier in de gemeente.  Ik heb het niet verlengt, omdat ik het na één seizoen wel zo'n beetje gezien had. Maandag was ik vrij en het was heerlijk weer dus ik ben er op uit gegaan met de kindjes. Erg leuk vinden Prinses en ik het om zoveel mogelijk speelveldjes te ontdekken en te bezoeken. In totaal zijn we bijna 4 uur weggeweest! Niet eens zo ver bij ons huis vandaan vonden we een hele leuke met zelfs een mooie zandbak met speelgoed van de omwonende kindjes en een heuse picknicktafel. Op een gegeven moment gingen de buikjes rammelen en besloot ik spontaan een supermarkt te bezoeken voor bolletjes en hebben we er een picknick van gemaakt. Het dekentje van Zonnetje deed dienst als kleedje voor op het gras. Pap en drinken had ik al mee en het was heel gezellig. Het was ook een heel mooi speelveld waar we wat gegeten hebben. Aan de ene kant een mooi klimrek, schommels, een wip wap en wipkippen en een stukje verder aan de andere kant nog een minischommel en paddenstoelen. Zo kreeg Prinses (en mama)volop beweging met rennen van de ene naar de andere kant.  We hebben erg genoten en zelfs Zonnetje is met mij van de glijbaan, op de wip wap en wipkip geweest. Morgen ben ik weer vrij en Prinses had het al over de speeltuin..... Door het werken heb ik niet zo veel tijd om het aantal blogjes te schrijven dat ik zou willen, maar ik blijf zeker schrijven. Noa je boek is ook onderweg, maar helaas sjouw ik hem steeds mee en vergeet ik hem op de post te doen. Mijn hoofd loopt soms een beetje over van drukte op het werk en thuis. Van mijn moeder mag ik een bakfiets uitzoeken heeft er iemand tips voor welke een topper is voor een leuke prijs?

5 opmerkingen:

  1. Moeten jullie betalen voor de speeltuin en kibo? Hier zijn ze gewoon gratis toegankelijk. Kan me voorstellen dat je het dan niet echt de moeite waard vindt, al vinden kinderen de herhaling van iets vaak wel leuk. Althans, grote zus hier, die kan er geen genoeg van krijgen. :) Geniet van het buiten zijn met je kids! Krijg je ook weer een beetje rust van in je hoofd misschien.
    Leuk zeg van je moeder dat je een bakfiets uit mag zoeken! Hier geen tips, ik heb een gewone damesfiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn verknocht aan onze kindercaravan ( aanhanwagen Chariot XL)
    Vinden we handiger dan een bakfiets, omdat je die kan afhaken indien nodig. Papa brengt 's morgens de kindjes weg, stalt de kindercaravan in de kribbe, en ik pik die 's avonds terug op. 1 aanhangwagen, 2 fietsen.....
    Maar we zijn stiekem ook gewoon jaloers op mensen die plaats hebben voor een bakfiets ;-)...zo leuk!!we zouden er ook een willen, gewoon voor de lol af en toe!
    Groetjes!!
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het boek ontvangen, bedankt! Ook wij hebben een fietskar, die je af kan koppelen en waarmee je dan de winkel ofzo in kan als buggy. Ideaal vind ik, omdat je zo 2 vliegen in 1 klap hebt. Voor baby-tjes heb je een speciale babyschelp, een soort maxicosi voor in de kar. Wij hadden 4 kindjes onder de 5jaar en zo kon ik allemaal in mijn eentje vervoeren op de fiets (1 voorop, 1 achterop en 2 in de fietskar) en dan bijaankomst toch ook een wandelwagen.

    Groetjes Noa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook zo blij met het lenteweer! Eindelijk weer naar de gewone (gratis) speeltuintjes.
    Een bakfiets lijkt me ook geweldig, al zou ook ik niet weten waar ik hem moest neerzetten helaas. Wat lief van je moeder dat je zo'n groot cadeau krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een geweldig cadeau, wij hadden vroeger een aanhanger, kon je wisselen van fiets. Maar toen waren er nog niet van die hippe bakfietsen

    BeantwoordenVerwijderen