donderdag 3 maart 2011

Weer aan het werk

Ik stop maar met het bijhouden van hoeveel boodschappengeld ik steeds kwijt ben. Aan de ene kant een mooi overzicht, maar het kost meer tijd. Elke keer denk ik o ik schrijf wel een blogje als ik gekeken heb wat ik uitgegeven heb en dan komt het er niet van. Afgelopen week heb ik wel een keer extra boodschappen moeten doen. Ik had een boodschappentas op de achterbank van mijn auto staan en flessen wasmiddel op de grond liggen (ik weet het das nie handig)en toen moest ik hard remmen........ een sterke lucht en toen ik thuis kwam bleek er 3 liter wasmiddel in de auto te liggen! Balen balen balen! Manlief heeft het voor mij schoongemaakt. Ook waren er wat levensmiddelen gesneuveld en zo kwam het dat ik nog een keer boodschappen kon doen. Deze week moest ik bij de kassa ook meer afrekenen, omdat ik allemaal ingrediĆ«nten gekocht heb om maandag een taart te maken. Ik wil een appel-walnoten-honingtaart maken en dan nog kleine lekkere chocoladedingetjes. Zaterdag kon ik het niet laten om mijn speculaasplankje uit te proberen. Jammer genoeg had ik geen witmeel in huis, maar alleen volkoren, maar de koekjes waren best lekker. Dinsdag was mijn eerste werkdag en ondanks dat ik de instelling had ,dat ik liever een thuisblijfmoeder zou zijn, vond ik het toch wel lekker om weer op mijn werk te zijn. Weer andere gesprekken en andere gezichten. Het eerste uur was ik wel een beetje zenuwachtig, maar dat ging wel weer over. Ik merk wel dat ik er negen maanden uit ben geweest aan de aantekeningen, die ik geef. Normaal zijn die een stuk korter en ik merk dat ik er gewoon weer in moet komen. Daarbij heb ik klassen met bijna twee maanden achterstand en dat  is ook wel even zoeken, maar het komt helemaal goed. Wel merk ik dat ik 's avonds doodmoe ben en ik ook echt geen puf meer heb om wat dan ook te doen. Door het vroege opstaan (6 uur) en het werken in combinatie met de kinderen. Daardoor moet ik in mijn vrije weekenden wel voor school werken. Vandaag ben ik vrij, maar dan wacht mij weer bergen wasgoed,strijkgoed en vouwgoed. Ik ga er vanuit dat het over een tijdje beter wordt als ik weer helemaal in het ritme zit. Inmiddels ben ik helemaal fan van het servies van Babette. Zoals jullie weten heb ik van DE de theepot, mok met vogel en de koekjestrommel. Nu heb ik ontdekt dat de V&D ook een servies van haar verkoopt. Van mijn moeder heb ik voor mijn verjaardag alvast een paar dingen gekregen en ik heb zelf wat gekocht. Ik ga het nu echt sparen en het is zo vrolijk! Vanavond komt mijn moeder oppassen. Ze denkt dat we een feest van het werk van mijn man hebben, maar dat is natuurlijk niet zo! We gaan de boel bij haar thuis versieren en er komt een Sarahpop met spandoek. Ik ben benieuwd hoe ze het allemaal gaat vinden en dan morgen het verrassingsfeest nog!

7 opmerkingen:

  1. Wat zal je auto lekker ruiken!!!
    Wel balen van de extra boodschappen.

    Wat leuk, een verrassingsfeest voor je moeder. Ze zal wel opkijken als ze straks thuiskomt na het oppassen. Jammer dat je er dan zelf niet bij zult zijn om haar reactie te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pas maar op dat ze dit niet leest.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmm.....die speculaasjes zien er lekker uit!
    En wat je auto betreft: er hoefde geen schoonmaakmiddel meer tegenaan! En de auto is de komende tijd weer voorzien van een lekker luchtje!
    Veel plezier met het verrassingsfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je je moeder zo gaat verrassen!
    Die zal schrikken als ze thuiskomt straks :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht hetzelfde als Petra: dat je auto lekker zal ruiken. Maar het is wel balen.
    En fijn dat je werk toch wel meeviel...
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Respect! Goed dat je het allemaal weet te combineren. En klassen met twee maanden achterstand lijkt me heel pittig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai die koekjes....zeker dat je ze niet stiekem uit het pak op de bakplaat hebt gelegd..;-)?Ze zien er zo geweldig echt uit!
    Wij betalen alles met een bankkaart , zo houden we min of meer een overzicht van wat we uitgeven. Dan schrijf ik dat regelmatig bij.Wij hebben hier een boekje van de Belgische Gezinsbond (http://ecolicious-baby.blogspot.com/2010/07/het-boekske.html) waarin we alles noteren. Dat heeft een vaste plaats in huis. We vergeten vaak iets, maar we houden wel een algemeen overzicht.( hoewel ik de maand februari nog steeds moet uitrekenen ;-)
    veel groetjes en sterkte met de combinatie van al je activiteiten, lijkt me idd best pittig!
    MV

    BeantwoordenVerwijderen