woensdag 26 januari 2011

Boodschappengeld

Sinds ik probeer zoveel mogelijk biologisch te eten ben ik meer boodschappengeld kwijt en dat is natuurlijk logisch. Aan andere posten probeer ik weer minder geld uit te geven. De laatste weken loopt het echt een beetje uit de hand en daarom wil ik weer proberen om binnen een budget te blijven. Eventjes gaat dat goed.... dus om mijzelf te blijven motiveren wil ik hier op mijn weblog per week bijhouden hoeveel geld ik aan boodschappen uitgegeven heb en dan per maand gaan kijken. Mijn streven is 80,- per week voor de gewone boodschappen en dan komt er per week nog 13,- bovenop voor babymelk en pap (iets duurder ik gebruik Biobim)voor Zonnetje. Ook ben ik benieuwd wat anderen per week aan hun boodschappen uitgeven zodat ik een beeld krijg van wat gemiddeld is. Voor het gemak begin ik volgende week met noteren, omdat dan de nieuwe maand weer begint. De weekboodschappen doe ik altijd op woensdag en dat is best een gesjouw. Eerst ga ik naar de warme bakker. We hebben al het brood dat er te verkrijgen is zo'n beetje geprobeerd. Van Lidl tot AH, maar het aller lekkerste vinden we het brood van de warme bakker en die koop ik gewoon weer. Ik heb ook bij de bakker navraag gedaan en er zit geen rommel in en het is ook niet met een premix gemaakt. Bij nader inzien vond ik het een beetje belachelijk om op brood te gaan bezuinigen en dan brood te gaan eten dat we helemaal niet lekker vinden, maar wel de andere spullen van goede kwaliteit te kopen. De supermarkt is een belevenis. Werkelijkwaar ik heb gewoon bekijks in de supermarkt. Ik duw de wandelwagen en tegelijkertijd trek ik een mandje met booschappen met mij mee. Passen de boodschappen niet meer in het mandje dan stapel ik verder op het staplankje van Prinses. Zo verzamel ik een boodschappentas vol boodschappen. Die breng ik dan naar de auto (steunend op de staplank, want megazwaar)en daarna haal ik bij de groenteboer mijn Odin spullen in een tweede boodschappentas.

7 opmerkingen:

  1. Het is een gesleur met boodschappen ;)
    Ik koop ook weer het brood bij de bakker. Op dinsdag drie broden voor 5 euro. Dat is precies genoeg voor een week!
    Boodschappen redden we met 75 per week. Weinig biologisch moet ik er eerlijk bij vermelden.

    Heb je al een huishoudboekje?
    Dit is best een fijne http://home.wanadoo.nl/houb/PUIK.htm
    gebruik ik al jaren en gratis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. € 80 heb ik wel geprobeerd maar dat lukt me echt niet. Geloof dat wij tussen de € 100 en € 120 zitten (incl. luiers en melkpoeder) nu maar we drinken elke avond wel een wijntje of een biertje. Goedkoop brood vind ik echt niet lekker, gelukkig is hier in de supermarkt het brood doorgaans heel goed te doen.

    Haha ik zie je al voor me al sjouwend... lol. Het lot van een moeder, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha,

    Ik heb 4 kindjes en neem standaard de fietskar mee. Die heeft een extra wiel, waardoor ik hem kan gebruiken als wandelwagen. Er passen 2 kindjes in, maar op de terugweg moeten ze allemaal lopen, want dan zit de kar vol (we hebben geen auto). Nou zijn ze bij mij ook al wat ouder, de jongste is bijna 3....

    Ons budget is ongeveer 400 euro per maand

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Va1halla
    Bij mij zit in die 80,- de melk en luiers er niet bij in. Luiers koop ik altijd eens in de zoveel tijd groot in als ze in de aanbieding zijn. Waarschijnlijk kom ik als je alles bij elkaar optelt ook op het bedrag dat jij uitgeeft. Bier koop ik alleen in de aanbieding, maar wordt hier nauwelijks gedronken. Is alleen voor de visite. Manlief drinkt weleens whisky cola, maar de laatste keer van een cadeaubon gekocht of een wijntje. Ik koop gemiddeld drie broden per week en ben dan ongeveer 7,00 kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kwam in een laadje van klein meisje nog een zwembroekje 68/74 en een badpakje maat 86 tegen. Is dat misschien wat voor jou? Is allebei nog keurig en hoogstens een paar keer gedragen. Laat maar ff weten, je kan me mailen op g3rlind382(bij)gmail.com (en dan van de drie een e maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook wij (2 volw 2 kinderen) zitten op ongeveer 80 Euro per week voor alles in de supermarkt en de drogist. Dus eten, drinken, schoonmaakmiddel, vaatwastabletten, luiers, opvolgmelk, douchespul, make-up, etc. etc.
    Cadeautjes, benzine, kleding, huisraad e.d. gaan van een ander budget.
    Ik kies wel vaak biologisch, bijvoorbeeld bio groenten en fruit van de Lidl, maar koop wel 'gewoon' supermarktbrood. Toevallig is 'ons' brood laatst door Radar uitgewezen tot het beste supermarktbrood. Het gewone bruinbrood van de C1000; 89 cent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij (2 volw en 1 kind) zitten op ongeveer 75 euro per week aan boodschappen, luiers en hondenbrokken (o ja en 1 hond dus ook nog).
    Wij kopen weel Euroshopper bij de AH. Prima merk en het is vaak nog goedkoper als bij de Lidl of Aldi.
    Drogist, cadeautjes, benzine, kleding en zo zit hier niet bij. Ik hou ook echt goed een huishoudboekje bij. Voor mij werkt het prima

    BeantwoordenVerwijderen