maandag 24 januari 2011

wasbare luiers

Na de geboorte van Prinses heb ik heel veel luiers uitgeprobeerd. Zeker omdat de verschillende merken nog al van prijs verschillen. Mijn ervaring was dat bij maat 1 en 2 het eigen merk van Kruidvat nog wel volstaat, maar daarna lekte ze bij alle merken door op één merk na en dat was de Pampers. Nu Zonnetje er ook is lijkt het wel of we een luieropslagplaats zijn! Al dat afval geeft me best een vervelend gevoel. Nu probeer ik mijn luierafval al te beperken door zo min mogelijk luierdoekjes te gebruiken (zit veel troep in)en alleen in de luiertas heb ik voor onderweg een pakje (Jackson Reece prijzing maar met de minste troep). In huis gebruik ik washandjes en dat vind ik prima werken. De luiers geven meer afval, maar voor het gebruiken van wasbare luiers was ik best wel huiverig. Het leek me onhandig in gebruik, vies en doorlekken. Een tijdje terug besloot ik toch eens te gaan googlen en op verschillende webshops en merken te gaan kijken. Het aanbod vind ik toch best groot en het lijkt wel of het nu hip begint te worden. De webshop die mij het meest aansprak was http://www.littleones.nl/. Ze hebben hele mooie en luxe luiers en wat erg handig is. Je kunt een proefluier bestellen om zo eens te proberen of het je bevalt. Ik heb de Kushies 10-20 kg besteld( je kunt maximaal 2 exemplaren kopen en dat heb ik gedaan). Per luier betaal je inclusief verzendkosten 12,-. Dat vond ik nog te overzien ( ik heb berekend dat ik ze na een maand of 8 eruit heb en Zonnetje kan ze ook nog aan). Heel snel had ik ze al in huis en ik was er verbaasd over hoe mooi ze eruit zien. Je moet ze eerst een paar keer wassen, omdat ze dan beter absorberen en dat is even lastig, want natuurlijk wilde ik er gelijk één proberen. Om de stap iets kleiner te maken heb ik besloten de luiers eerst 's nachts te gebruiken (Prinsesje poept 's nachts nooit)en vannacht was het zover. Eerst vond Prinsesje het maar vreemd wat ze na het douchen omkreeg. Vanmorgen was het grappig, want ik deed haar weer een wegwerpluier aan, maar mevrouw wilde duidelijk weer een wasbare luier aan. Tegen het doorlekken heb ik er wel twee extra doekjes bij in gedaan (zit in het proefpakket). Vannacht ga ik het weer met een wasbare luier proberen. Een nadeel is alleen dat het wat langer duurt tot de luiers na het wassen weer droog zijn. Little ones heeft een mooi pakket peuterluiers en dat is misschien wel wat. Op dit moment kunnen we ons die niet veroorloven, maar wie weet over een tijdje.

2 opmerkingen:

  1. Dat is wat me er nu nog van weerhoudt om wasbaar te gebruiken. Ze zijn duur in aanschaf. Dat op zich is niet zo erg maar ik heb het gewoon niet liggen.
    Ik zou het wel graag willen proberen want beide dames hier hebben nogal snel rode en kapotte billen. Maar so far so good zo te lezen bij jou dus ben benieuwd hoe het verder gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij www.pocketluiers.nl zijn wasbare luier helemaal niet duur en van goede kwaliteit. je kan daar ook een beginnerspakket bestellen om te kijken of het wat voor je is.
    Zeker een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen