donderdag 20 januari 2011

Eventjes voorstellen....

Ik ben een goedgenoegmoeder. Alle moeders proberen een goede moeder te zijn, maar wat is een goede moeder? Daarom heb ik besloten mij goed genoeg moeder te gaan noemen. Ik heb twee kleine dochters met wie ik van alles mee maak. Prinses is in 2008 en Zonnetje is in 2010 geboren.Op dit moment heb ik nog verlof, maar op 1 maart zal ik na 9 maanden toch echt weer aan de slag moeten. Vanaf mijn 21 ste eet ik vegetarisch (met uitzondering van de tijd dat ik zwanger was van Zonnetje)en man en kids eten af en toe vlees (zo veel mogelijk biologisch). Sinds een paar maanden probeer ik zoveel mogelijk biologisch te eten. Biologisch eten is gewoon duurder en dat probeer ik dan te compenseren met andere uitgaven. Mijn huidige motto is Less is more. Ik koop liever minder voedsel dat gezonder en voedzamer is. Daarnaast probeer ik groener te leven. De snotneuzen van de mini's worden met ouderwetse wasbare zakdoeken gesnoten. Snoetenpoetsers daarvan ligt alleen een pakje in de auto en luiertas. Ik was de snoetjes gewoon met een washandje waarvan ik een hele stapel in mijn keukenkastje heb liggen(groen/blauw). Billendoekjes heb ik ook alleen maar in mijn luiertas, want ook de billen worden met een washandje(wit)gewassen. Een nieuwe uitdaging is om Prinses 's nachts een katoenenluier om te doen en daarom heb ik twee proefexemplaren bij een webwinkel gekocht. Op het speelgoed probeer ik ook te letten. Helaas moet ik toegeven dat hier naast houten speelgoed (o.a. een keukentje)toch ook plastic speelgoed ligt (o.a. little people). Onze persoonlijke verzorging proberen we ook zo gezond mogelijk te kopen en hier in de badkamer vind je het merendeel spulletjes van Lavera en een enkele keer ook Weleda.

Weblogs ben ik vaker begonnen, maar helaas is het me nooit gelukt om het vol te blijven houden. Nu heb ik voor mijzelf de uitdaging om in eerste instantie een jaar te gaan schrijven en dan weer te kijken of het me lukt om door te gaan. Ik zou het fijn vinden als er lezers met reacties zijn zodat ik de zaken ook eens van een andere kant kan bekijken en tips krijg.

Mocht je meer over mij willen weten. Vragen staat natuurlijk vrij, maar of ik altijd antwoord geef...

4 opmerkingen:

  1. Ga je volgen en hoop dat je blijft bloggen! Gelukkig kan ik hier wel gewoon reageren, ging op je andere blog echt niet?

    Dat van die katoenen luiers wil ik ook nog steeds proberen maar ik vind het zo lastig om te weten wat ik nodig heb! Welke heb jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Va1halla: ik heb een berichtje op je weblog geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ojee dit is eng gewoon....heb ook 2 dochters van 2008 en 2010, eet sinds mijn 21e vega en wil ook consuminderen en bewust eten en leven. Ik ga je blogje volgen om te zien of er nog meer 'enge' overeenkomsten zijn. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi,
    nèt je blog ontdekt :-)
    erg leuk en ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen