vrijdag 11 februari 2011

A.ction en ik ga het anders doen

Vandaag moest ik even naar de A.ction voor stofzuigerzakken. Het scheelt gewoon om ze daar te kopen. Maar ik heb gemengde gevoelens bij deze winkel. Sommige nuttige dingen kun je daar voor een leuke prijs kopen, maar ze verkopen ook veel rommel en spullen die zo kapot zijn en dan weer op de afvalberg belanden. Het speelgoed is van slechte kwaliteit en het zal me niet verbazen als er veel giftige stoffen in zitten. Een paar jaar geleden toen ik zelf nog geen kinderen had, kocht ik daar weleens cadeautjes, maar dat is echter al een hele tijd verleden tijd. Wel ben ik fan van knutsel - en witpapier bij de A.ction. Wat zat er toch nog in mijn  wagentje toen ik bij de kassa aankwam? Een pedaalemmer van RVS van 3 liter. Een tijdje heb ik mijn groene afval niet kunnen scheiden, omdat het vorige afvalbakje stuk was, maar nu kan het weer voor 5,49. Een broodbakvorm om in de oven een brood te kunnen bakken. Die wilde ik al een tijdje, maar niet de mogelijkheid gehad om er één te kopen voor 4,49. Hij is 30x10,5 cm en nu ben ik niet meer alleen afhankelijk van de broodbakmachine als ik zelf in het weekend een brood wil bakken. Ik krijg vanmiddag visite en het lukt me niet om zelf nog iets te bakken aangezien ik de keet nog in orde moet maken en Prinses van het kinderdagverblijf moet halen, dus een pak suikerkoekjes 250 gram voor 0,65. Een pot verf om volgende maand het spandoek voor mijn moeder te beschilderen. De tekst heb ik al bedacht en het laken is ook al in huis, maar geen verf en kwasten 750 ml voor 5,19. Nu baal ik een beetje,want ik had beter naar de bouwmarkt kunnen gaan. Dit is vast op terpentinebasis en ik had beter op waterbasis kunnen kopen ,want dat is milieuvriendelijker. Zo groen mogelijk doen gaat echt met vallen en opstaan en nu val ik duidelijk. Stickers van My little pony voor Prinses voor als ze op het potje geplast of gepoept heeft voor 0,85.Stofzuigerzakken 10 stuks voor 2,49. Touwachtig lint 3 rolletjes van 5 meter voor 0,59. Cadeautjes pak ik zo veel mogelijk in in papier waar Prinses op gekleurd heeft. Dan belandt het papier niet gelijk in de papierbak en wordt het nog gebruikt en ik hoef geen inpakpapier te kopen wat ik alleen gebruik om in te pakken en daarna belandt het wel gelijk in de papierbak. Een feestelijk lintje erop is dan wel leuk. Twee verfkwasten voor het spandoek voor 0,82 en 0,39. Twee nieuwe wcborstels en ik hoef niet uit te leggen waarom je die weleens moet vernieuwen..... voor 0,49 per stuk. Twee bolletjes touw om knutsels van Prinses aan op te hangen voor 0,49. De totale schade bedroeg 22,43.

Tja en wat ga ik anders doen? Op woensdag haal ik altijd mijn internetbestelling van Odin bij de groenteboer op. Lekker makkelijk mijn boodschapjes aanklikken vanachter de computer en ik hoef alleen maar te zorgen dat ik dat voor maandag 11.00 doe. De prijs voor de levensmiddelen is niet veel hoger dan in de natuurwinkel het scheelt een paar cent, maar een hoop gemak. De laatste tijd gaat er nog weleens wat mis. Dan worden spullen niet meegeleverd, sinaasappelsrot of er ontbreekt kaas waar ik dan wel voor betaald heb. Afgelopen woensdag ontbrak mijn kaas weer en ik weer contact zoeken met de klantenservice. Nu bleek dat de groenteboer hem over het hoofd had gezien en hij in een ander krat lag. De groenteboer belde me netjes aan het einde van de middag op en zou de kaas naar een ander filliaal brengen dichter bij mijn huis. Vanmorgen ben ik de kaas gaan ophalen, maar het was zo druk en moeilijk een parkeerplaats te vinden (het regende, moest meer boodschappen doen en had Zonnetje bij me dus daarom met de auto)dat ik er klaar mee ben. Vanaf aankomende week bestel ik mijn producten niet meer via internet, maar ga naar de natuurwinkel. In het centrum zit een hele grote, maar daar moet je betaald parkeren. Er is ook een kleinere winkel in een andere wijk wat niet heel erg ver weg is vanaf het kinderdagverblijf of straks mijn werk. Een voordeel is dat ik dan zelf kan bepalen hoeveel ik van iets wil. Via internet gaat het bij veel groenten per 500 gram en ik zit regelmatig met een paar preien. Daarbij doe ik dan de rest van mijn boodschappen niet meer bij de AH, die op het plein van de groenteboer zit, maar weer dichter bij huis bij de buurtsuper. Dat is de Plus en daar spaar ik ook de zegeltjes van. Van de volle boekjes wil ik aankomende zomer naar een dierentuin of sprookjesland met Prinses. Ik ben benieuwd of dit me gaat bevallen wordt vervolgd!

8 opmerkingen:

  1. Ik kom bij de Action altijd zo erg in de verleiding voor dingen ik eigenlijk niet nodig heb, dat ik hem het liefst mijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedoel je ook die service van O.din? Ik ga vanavond voor het eerst mijn bestelling ophalen. Ben benieuwd!

    A.ction is voor een aantal dingen wel handig. Zoals de dingen die je noemt. Maar ik kom er ook zelden eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben door de jaren heen gelukkig wijzer geworden en weet nu hoe ik een action moet doorlopen zonder thuis te komen met allemaal prullaria. Heb alleen nog vaste dingen waarvoor ik er kom, dan neus ik nog lekker even rond hoor, maar ik koop niks meer dan dat ik nodig had. Dat was vroeger wel anders!
    Balen dat het met die internetbestelling telkens niet goed gaat, nu ben je nog duur uit en ben je er nog veel tijd aan kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen rijbewijs en in het dorp zit geen action. Gelukkig maar; ik zwicht daar ook altijd voor troepjes. Ik heb een keer een gekregen emmer klei weggegooid. Zo chemisch als dat rook! Koop dan géén kadootje (grrrr)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja.. ik houd wel een beetje van de Action *bloos*.. Maar ik moet toegeven dat het even geduurd heeft voordat ik er fatsoenlijk door kon lopen zonder mijn hele mandje vol te gooien!

    Wat haal ik er wel:
    kaartjes, enveloppen, schoonmaakmiddel, wit en gekleurd papier en natuurlijk knutselspullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Action. Ohh... sinds ik die ontdekt heb.

    Ik ga je volgen!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga ook regelmatig naar de action. Je kan er niet onderuit dat de spullen daar gewoon vreselijk goedkoop zijn.
    Ik moet wel een boodschappenlijstje in mijn hand geklemd houden en met enige wilskracht kom ik dan prima de winkel door.
    Eenmaal buiten vul ik dan met voldoening de fietstassen en vind mezelf dan stiekum toch een hele kanjer omdat ik zo gericht heb gehaald wat er nodig was en niet méér. Is ook wat waard toch? (wie lacht niet die de mensch beziet...)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben absoluut fan van Action. Laatst boodschappen gedaan voor zoon (insteekhoesjes, elastomappen en presentatiemap) voor een habbekrats. En de rumkogels waar ik tegen aan liep waren niet te versmaden. Ik ben ook een echte Wibra-'slet'. Daar heb ik afgelopen weekend een schattig kistje met hart gekocht. Heerlijk om te shoppen voor kleine prijsjes.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen