woensdag 2 februari 2011

zorgverzekering

Plofffff...... als ik dat hoor dan weet ik niet hoe snel ik bij de brievenbus moet komen ,want ik ben gek op post. Ok bijna alle post, want er zijn uitzonderingen waar ik echt niet blij van word. Dan heb ik het niet zoals de meeste mensen over de blauwe enveloppen, maar deze enveloppen. Ik maak mij ernstig zorgen over de zorgverzekeringen in Nederland. Het eigen risico wordt elk jaar hoger en de polispremie loopt ook elk jaar op. Wij zijn extra verzekerd wat zeker nodig is voor de tandarts. Een bezoekje aan de tandarts loopt bij ons in de honderden euro's. Manlief heeft een slecht gebit en voor hij mij leerde kennen was hij tien jaar niet meer naar de tandarts geweest. Hulde dat hij zijn angst overwonnen heeft en ik hem heb kunnen overhalen wel te gaan. De tandarts is ook helemaal gelukkig, want hij spekken zijn bankrekening lekker. Nu kwam er weer een eigen risico gedeelte binnen, die we nog moeten betalen. Manlief is naar de kaakchirurg geweest en er wordt nog eventjes 113,09 van onze rekening gehaald. Aan de ene kant denk ik met die hoge eigen risico is het overbodig om je op de tandarts na nog extra te verzekeren en aan de andere kant durf ik hem niet op te zeggen. Hoe zijn jullie verzekerd? Ik ben nu van plan spaargeld echt apart te zetten met als kopje ziektekosten eigen risico en dat aan het einde van het jaar weer aan te vullen voor het nieuwe jaar. Misschien een idee om daar in het vervolg de eindejaarsuitkering voor te gebruiken?

3 opmerkingen:

  1. Lastig is dat he.. een basisverzekering is verplicht en eigenlijk word daarmee de meeste kosten wel gedekt. Manlief en ik hebben daarom ieders een andere zorgverzekering, hij is basisverzekerd + tandextra. En ik en dochterlief zijn uitgebreider verzekerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn gebit is ook niet alles maar heb besloten om mijn ER zo hoog te houden en geen aanvullende verz. te nemen.

    Want: als je de premie die je betaalt, en het eigen risico dat je hebt, optelt kom je vermoedelijk niet aan het bedrag dat je terug gaat krijgen... Althans, in mijn geval. Moet dan voor pakweg 350 euro gaan mankeren voordat ik een cent terugkrijg. Dat risico neem ik wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog steeds aanvullend verzekerd en de meiden ook. Die zitten bij mijn zorgverzekeraar. Bij de tandarts heb ik nooit hoge kosten. Voor vergoeding van de alternatief therapeut hoef je ook geen astronomische bedragen te verwachten. Dus eigenlijk heb ik wel een beetje spijt van mijn keuze aanvullend verzekerd te blijven. Maar ze weten het mooi te brengen, want als je in de toekomst weer aanvullend verzekerd zou willen zijn, gaan ze dus allerlei tests bij je doen. Of je wel gezond genoeg leeft enzo. Daar kan ik heel boos om worden maar ja ik wil de gezondheid van de kids ook op het oog houden.

    BeantwoordenVerwijderen