zondag 13 februari 2011

inpakpapier & lekker gerecht

Verjaardagskaarten laat ik vaak kleuren door Prinses en met dat in gedachte kwam ik op een idee toen ik laatst geen inpakpapier meer in huis had. Ik heb tekeningen van Prinses aan elkaar geplakt en daarmee het cadeau ingepakt. Sindsdien doe ik dat vaker. Zo hoef ik het tekenpapier niet in de papierbak te gooien en krijgt het een tweede leven en ik hoef geen inpakpapier te kopen (Als je er over nadenkt best bizar. Je koopt het papier alleen maar om in te pakken en vaak wordt het daarna meteen weggegooid door de ontvanger.) Extra feestelijk maak ik het door Prinses er ook nog wat plaatjes op te laten plakken. Strikje erop en klaar..... Het linker kunstwerkje zit een cadeaukaart van de Hema in verpakt en het rechter cadeautje is een zelfgemaakte stoffen verjaardagsslinger met de naam van de ontvanger erop. Mijn zwangere buurvrouw is helemaal  extra crea door de hormonen en maakt ze om wat extra's bij te verdienen. Zo heb ik een orgineel verjaardagscadeautje. Vandaag gaan we op kraamvisite en voor de baby heb ik een luiertaart gemaakt met cadeautjes. Bovenop de taart de blikvanger (een schoentje van het geboortekaartje zie Greenjump)en daarbij nog kleertjes, een slabbetje, een voorleesboekje en een door Prinses met textielstiften bewerkt rompertje. We hebben best groots uitgepakt, maar op dit kindje hebben we dan ook lang moeten wachten. Vriendinnetje probeerde ongeveer tegelijkertijd met mij zwanger te worden en ik heb in de tussentijd Prinses en Zonnetje al gekregen.
Hier een foto van de andijviekoek een recept van Antoinette Hertsenberg. Het recept had ik al een paar jaar in mijn bezit, maar het kwam er maar niet van. Manlief heeft hem afgelopen vrijdag gemaakt en dit recept gaat zeker vaker gemaakt worden. Het is met rauwe andijvie, aardappel, kaas en gebakken uitjes.

3 opmerkingen:

  1. Dat is echt een leuk idee met die tekeningen. Ook hier gaan ze regelmatig bij het oud papier. Ik probeer ook geen inpakpapier meer te kopen maar verzamel wel al het gebruikte kadopapier. Dat hergebruik ik dan weer. Ook het papier en folie wat om bloemen zit gebruik ik weer, mits het nog schoon is. Gebruikt lintje erom, niemand die het ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn oma had altijd een grote weckpot met gekleurde cadeaulintjes in de keuken staan. Elke keer wanneer ze een cadeautje kreeg, gingen de lintjes eraf en in de pot. Als ze een cadeautje gaf, kon ze het weer gebruiken. En het stond ook nog fleurig, zo'n enorme pot met lintjes in alle kleuren. Als kleinkind vond ik het geweldig ermee te rommelen, te sorteren op kleur en lengte en dergelijke. Net zo'n succes als de knopenpot met knopen van oude kleding!


    thuismetkinderen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, ik heb je een award gegeven omdat ik je blog met heel veel plezier lees.

    En ik heb je gelinkt bij mij. Ik hoop dat je dat ok vind. zo niet laat maar weten.......

    BeantwoordenVerwijderen