donderdag 10 februari 2011

Zelf wasmiddel maken

Ik heb zo eens op internet gekeken naar de prijs van Marseillezeep en die is niet extreem hoog. Nu zit ik er aan te denken om zelf wasmiddel daarvan te gaan maken. Het lijkt niet veel werk, maar is dat ook werkelijk zo? De prijs is niet alleen een voordeel ,het is ook nog eens minder schadelijk voor het milieu en niet geheel onbelangrijk er zit geen troep in, dus ook geen troep in je kleding en dat van de kindjes. Wie heeft er ervaring en wil die met mij delen? Een nadeel van bestellen op internet zijn de verzendkosten, maar ik heb geen flauw idee waar ik het anders moet kopen.

Vanmorgen deed ik weer ervaring op met mijn katoenen luiers. De laatste keer dat prinses er 's nachts één om had werd ze nat wakker. Ik denk dat haar billen een beetje te groot zijn om die luier 's nachts aan te doen en daarom bedacht ik me ze overdag te gaan gebruiken. Als we thuis zijn dan doe ik de kindjes regelmatig gewoon lekker een chilli chilli broek aan (lees joggingbroek). Zit lekker en fijn om in te spelen en in dit geval ook fijn als je een katoenen luier omdoet. Prinses had alleen een grote boodschap gedaan en dat was niet zo fijn! Ik heb de luier maar in een emmer met water en soda gelegd tot ik ga wassen. De volgende luier heeft ze vol geplast en toen werd er een voordeel van katoenen luiers erg duidelijk. De plasjes voel je beter dan in een wegwerpluier. Toen ik ging verschonen vroeg Prinses dan ook gelijk of ze een plasje op het potje mocht doen voor een sticker :).

4 opmerkingen:

  1. Ik las laatst ergens dat je de zeep bij De Tuinen kan kopen. Ik was van plan om er naar te kijken maar het kwam er nog niet van.
    Ben ook benieuwd naar meerdere tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kindjes schijnen idd veel sneller zindelijk te zijn met katoenen luiers he?

    Heb marseillezeep gekocht bij De Zeepkist. Ze hebben daar trouwens ook heerlijke teerzeep van Grandpa's. Voor mannen. En leuke goedkope kadootjes :)

    Maar het echt echt simpel. Zorg voor een groot vat, gooi de zeep erin, daarbij het water, roeren, evt. staafmixen (schijnt te helpen om het wat losser te maken, het wordt nogal een grote snottebel) en geduld, na een dagje heb je heerlijk wasmiddel.

    Maar met sunlight (bij elke supermarkt te vinden) zeep gaat het net zo goed als je het eens wilt proberen.

    Veel gewone drogisten hebben het ook hoor, maar dan op een plek die niet op de a-merken plek staat, je kijkt er snel overheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook gemaakt met sunlightzeep en vorige week toevallig voor de eerste keer gemaakt. Gaat prima en het is echt niet moeilijk.
    Vanavond gaat mijn eerste wasje er in met mijn zelfgemaakte wasmiddel. Ik ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi
    Ik haal die zeep bij de turkse winkel heel goedkoop 1 euro voor een groot stuk,en idd met sunlightzeep werkt net zo goed.
    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen