vrijdag 18 februari 2011

De positieve invloed van lekker weer.

De laatste dagen ga ik weer wat vaker naar een speelveldje in de buurt. En wat is Prinses ineens groter geworden. Moest ik haar in  het najaar nog helpen om de glijbaan en het schommelpaard op te komen  nu hoeft dat niet meer en klimt ze er zelf op! Donderdag besloot ik weer eens lekker een wandeling naar het winkelcentrum te maken aangezien ik een cadeautje moest kopen. Onderweg zagen we de eerste bloemen al opkomen en dat geeft een goed gevoel dat de lente er aan gaat komen. In de donkere tijd voel ik mij altijd minder vrolijk, heb ik minder energie en gaan de dingen minder lekker. Nu de eerste zonnestralen mij bereikt hebben, heb ik goede moed! In de wintermaanden heb ik ook niet echt veel ondernomen en alleen maar een beetje gelanterfanterd. Ik geef voor een verjaardag het liefst iets dat de ontvanger ook echt graag wil hebben en als dat geld is dan maakt me dat ook niet uit. Deze jarige ken ik niet zo goed en krijgt volgens mij graag cadeautjes en is gek op kleine kinderen. Daarom heb ik Prinses wat dingen bij elkaar laten zoeken. Ze koos een koekjestrommel met vooral de kleur geel, een mok met wit en rood en hartjes. Daarbij heb ik vier doosjes met smaakjesthee van Simon Levelt uitgekozen (ze drinkt graag thee) en dan laat ik Prinses nog koekjes bakken. Dat doe ik samen in een doos, die Prinses geverfd heeft. Ik hoop dat de ontvanger het leuk vindt. Van een aantal medebloggers kreeg ik de vraag hoe het op mijn werk was. Eerst was het wel vreemd om Zonnetje naar het kinderdagverblijf te brengen. Gelukkig ken ik de juffen nog van Prinses en dat geeft wel een goed gevoel. Zonnetje vond het er wel leuk en ging lekker spelen. Terwijl zij op haar buik lag te spelen was er een ander baby'tje en hij dacht hé wat een lekkere billen en besloot ze als kussentje te gebruiken en ging er met zijn hoofd op liggen. Het was een erg komisch gezicht. Zonnetje heeft lekker geslapen en zelfs een halve boterham gegeten, terwijl ik er thuis met pijn en moeite een beetje brood in krijg. De juf dacht dat het misschien kwam, omdat er meerdere kindjes zaten, die aan het eten waren. Op mijn werk had ik wat afspraken, maar het lukte mij niet echt om op tijd te komen, omdat ik door leerlingen en collega's aangesproken werd. Negen maanden met verlof zijn is ook een lange tijd! Ik weet in ieder geval dat ik het druk ga krijgen, want ik krijg de klassen van een collega, die overspannen geraakt is (niet alleen van het werk) en het merendeel heeft al een tijdje geen les meer gehad. Op school werken we met studieplanners en toetsweken dus er is voor mij een hoop werk aan de winkel. Daarbij ga ik ook les geven aan een derde klas vwo+ en daar heb ik geen ervaring mee en het lesboek ken ik ook niet. Dat betekent extra goed voorbereiden. Vandaag ben ik ook weer op school geweest, omdat een collega, die ik wilde spreken er woensdag niet was. Daarnaast heb ik ook nog twee collega's thuis bezocht om informatie uit te wisselen en boeken op te halen. Jammer dat ik straks geen rustige avonden meer heb, maar misschien is het ook wel weer goed om te gaan werken. Wordt vervolgd.....

4 opmerkingen:

  1. mmmm fijn dat je eerste werkdag zo goed verlopen is..... en ja die krokusjes.geweldig..... Herinnert me eraan, ze mogen op de seizoentafel......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top dat het zo goed ging op je werk! En het is toch leuk je collega's weer eens te zien.

    Dat lekkere weer doet mij ook goed. Je wordt inderdaad energieker. Ik merk het gewoon meteen. Best bizar he, wat een invloed de zon op ons gestel kan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker dat het zo goed ging op je werk.
    Van mij mag het deze week zeker wel weer van dat lenteachtige weer gaan worden. Zijn we er allebei vrolijk van! ;-)
    Lieve groetjes uit de casa!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kwam bij jou via andere blogs...
    Wat heb jij toch gelijk met het invloed van het weer! Kids eten dan beter, slapen beter, zijn vrolijker (en wij zelf ook!).

    Trouwens: ik vind jou blogtitel echt geweldig. In plaats van perfectie wil ik ook 'goed genoeg' zijn. En dat is al vaak moeilijk.

    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen