maandag 21 februari 2011

eenvoudig knutselen

Afgelopen zaterdag was de verjaardag van het cadeaupakketje en het werd enthousiast ontvangen. De jarige was helemaal vertederd, omdat het door Prinses uitgekozen was en omdat er ook nog zelfgebakken koekjes bij zaten. De dochter van de jarige was ook jarig en zij vroeg geld, omdat ze voor een camera spaart. Toen werd manlief ineens creatief en heeft samen met Prinses dit knuselwerkje gemaakt en in de wcrol zat het geld.

In de vensterbank had ik nog een paar uitgedroogde aardappels liggen en kwam op het idee om te gaan stempelen. Ik heb nu op zolder een doos neergezet en daar doe ik allemaal spullen in, die nog voor het knutselen gebruikt kunnen worden zoals o.a. eierdozen, wc -en keukenrollen etc. Dan heb ik een voorraadje als Prinses aan de slag wil gaan. Vooral lege eierdozen zijn op dit moment erg populair.

Gisteren ben ik met Prinses voor het eerst naar de schouwburg geweest, omdat er een kindermusical speelde. Ondanks mijn voornemen geen speelgoed meer tussendoor te geven, mocht ze toch een knuffelpop uitkiezen. Prinses is een beetje tegendraads, want alle kleine meisjes hadden een jurkje of een rokje aan, maar Prinses wilde gewoon een spijkerbroek aan. Alle kleine meisjes kozen de meisjespop en jullie raden het al Prinses koos de jongenspop. Voor Zonnetje ook een pop meegenomen, want anders denkt Prinses dat zij alleen wat krijgt en Zonnetje niet. Als ze ouder zijn zal ik het niet zo op een weegschaal leggen. Het is duidelijk te merken dat Prinses met haar 2,5 erg moet wennen aan het feit dat er nu een zusje is en dat ze moet delen. Als ik met Zonnetje bezig ben kan ze nog weleens ondeugend gaan doen en ze is duidelijk jaloers. Ik vind het wel lastig hoe ik daar mee om moet gaan. De schouwburg was wel een beetje te vroeg, want na een half uur was ze het al zat en werd ze erg onrustig. Nu heb ik al een stuiterballetje, maar nu viel het wel heel erg op, terwijl alle andere kindjes gewoon nog netjes zaten. De volgende keer wacht ik toch totdat ze minimaal vier is. Het was wel een leuke middag zo samen met mijn grote meid.

3 opmerkingen:

  1. Wat lekker creatief van je man, de nepcamera is erg leuk geworden. Zo is het ook leuker om geld te geven, dan in de standaard envelop!

    Stilzitten is op die leeftijd nog erg moeilijk. Wij zijn laatst met z'n allen naar de bioscoop geweest en ik merkte aan jongste dat het toch wel lang duurde. En die is al 4!

    groetjes Peet

    ps ik ga je volgen en ik heb je inmiddels aan ook aan mijn lijst met blogs toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, knutselen met afval. Hier worden de toiletrolhouders, eierdozen, kartonnen verpakkingen en nog veel meer bewaard voor de knutselmanie van dochterlief. Hele kunstwerken worden er van gemaakt. Vind die camera een leuk idee, die onthoudt ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan met de kinderen graag naar de maandelijkse peutervoorstellingen in de bibliotheek. Die duren maar 45 minuten en sluiten ook goed aan bij het belevingsniveau. Zelfs mijn jongste (2,5) vindt dat geweldig! Misschien hebben jullie ook zoiets in de bieb?

    thuismetkinderen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen